Open Path
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open Path


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Luisteren naar dieren

Ga naar beneden 
AuteurBericht
FulgrimAtham
Admin
FulgrimAtham


Aantal berichten : 224
Registratiedatum : 29-08-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Rotterdam

Luisteren naar dieren Empty
BerichtOnderwerp: Luisteren naar dieren   Luisteren naar dieren Icon_minitimezo okt 09, 2011 9:48 pm

Luisteren naar dieren;
spirituele en magische lessen uit het dierenrijk als sleutel tot zelfkennis en bewustzijnsverruiming.
Auteur: Ted Andrews
Paperback 300 pagina's

Beschrijving:
Dieren kunnen ons veel leren, bijvoorbeeld hoe je je moet aanpassen ; om te overleven, of hoe te reageren op ziekten. Dieren herinneren ons aan het enorme reservoir van mogelijkheden dat in ons schuilt, maar we kunnen pas van ze leren als we weten hoe we met ze moeten communiceren. Ted Andrews beschrijft in zijn Luisteren naar dieren hoe je met dieren als totems en spirituele wezens moet omgaan, door het bestuderen van hun natuurlijk gedrag. Hij geeft technieken voor het duiden van voortekenen en onthult de verborgen mythische krachten van tientallen zoogdieren, vogels, insecten en reptielen.
- Ontdek welk dier bij je past.
- Benut de verborgen krachten in jezelf, zoals die in je totemdier weerspiegeld zijn.
- Roep de bescherming in van je totemdier.
- Lees de boodschappen en voorteken,; die de natuur je geeft.

Recensie:
Leuk boek maar echt veel te zweverig voor mij, ik had het geleend van een vriend van me en het gaat dan ook terug naar de eigenaar. Dit is gewoon niets voor mij ondanks dat ik een hechte band heb met dieren.
De oefeningen zijn grappig maar heel erg simpel en het boek is denk ik meer geschreven voor degenen die wel "into spirituality" zijn maar hun eerste stappen aan het nemen zijn. Iemand die zich stevig verdiept heeft in shamanisme zal hier niets aan hebben bijvoorbeeld omdat basis-concepten herkauwt worden.

Dat gezegd; het is zeker geen slecht boek. Kan je tegen de zweverigheid, vind je shamanistische praktijken oké en het constante "liefde dit en liefde dat"-gedoe zoals ik het gekscherend noem maakt je niet kierewiet dan is het toch wel de moeite waard.
Bij dit boek is ook nog een werkboek verschenen waar iets dieper op de materie wordt ingegaan. Dit werkboek vond ik persoonlijk wat interessanter al is het dan van mijn kant meer als een waarnemer.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://openpath.actieforum.com
 
Luisteren naar dieren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Open Path :: De bibliotheek :: Boeken - natuur, planten, dieren etc.-
Ga naar: