Open Path
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open Path


 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Film: Hereafter

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
FulgrimAtham
Admin
FulgrimAtham


Aantal berichten : 224
Registratiedatum : 29-08-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Rotterdam

Film: Hereafter Empty
BerichtOnderwerp: Film: Hereafter   Film: Hereafter Icon_minitimema okt 03, 2011 10:26 pm

Hereafter met als hoofdrolspeler Matt Damon bestaat eigenlijk uit drie verhaallijnen die bij elkaar komen. Alle drie mensen die een band met de dood hebben. De film is geregisseerd door Clint Eastwood dus je zou veel kogels en een dosis humor verwachten maar meneer Eastwood laat hier zien dat hij ook een goede en serieuze film kan maken.

We volgen een jongen die zijn tweelingbroer mist en door een hele horde van charlatans heen moet werken om maar iets van de geest van zijn broer te kunnen oppikken. De ironie is, dat zijn broer eigenlijk constant bij hem is maar hij nu juist moet leren om op eigen benen te staan.
Een helderziende man (Matt Damon) die het liefst een normaal leven wil en eigenlijk helemaal niet geconfronteerd wil worden met paranormale zaken. Zijn leven. volgens hem dan, is altijd verwoest door zijn gaven.
En dan een Franse vrouw die op vakantie gaat en een bijna-dood-ervaring heeft tijdens een tsunami. In plaats van haar eerder geplande boek pleegt ze carrière-zelfmoord door te gaan schrijven over haar ervaringen. Ze stuit daarbij op nogal wat weerstand en ontdekt dat er een soort vreemde taboe rust op "het leven na de dood".

Verwacht geen actiefilm al zijn de eerste minuten van de film nogal heftig. De tsunami is enorm mooi gedaan, al lijkt het nogal vreselijk om zoiets mooi te noemen. Veel mensen vonden de film saai omdat het vooral gaat om de zoektocht van drie mensen naar de dingen die ze missen in hun leven. Een zoektocht die ze uiteindelijk alle drie bij elkaar brengt.

Het acteer werk is solide en ondanks dat het geen actiefilm was heb ik toch tot het laatste eind gekeken omdat je wil weten hoe het nu met de karakters afloopt. Vooral de jongen hield me erg bezig en ik raakte echt gefrustreerd van wat hij allemaal moest meemaken. Het kwam een beetje dicht bij huis af en toe.

Zet je een film al snel uit omdat hij te langzaam gaat of omdat er "niets gebeurd" laat deze dan maar links liggen. Wil je een goed verhaal dan is hij zeker aan te raden. Ik vind het zelf een hele mooie film en ook al is het geen film die je nog een keer kijkt vond ik hem meer dan de moeite waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://openpath.actieforum.com
Diana Ferona

Diana Ferona


Aantal berichten : 87
Registratiedatum : 14-09-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Volendam

Film: Hereafter Empty
BerichtOnderwerp: Re: Film: Hereafter   Film: Hereafter Icon_minitimedo feb 16, 2012 9:57 am

Ik ga deze binnenkort maar even kijken. Clint Eastwood is een goed regisseur, hij deed ook Flags of our Fathers, en dat vond ik met name emotioneel gezien een hele mooie film.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pleasureandfun.nl
 
Film: Hereafter
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Open Path :: De luie bank :: Entertainment-
Ga naar: